Burgershot
  • Home
  • Members
  • Team
  • Help
  • Search
  • Register
  • Login
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search
Burgershot Other languages Polish/Polski Ogólne Ogólny chat

 
  • 0 Vote(s) - 0 Average
Ogólny chat
Riddick
Offline

Moderator

Posts: 31
Threads: 6
Joined: Apr 2019
Reputation: 5
Location: Poland
#1
2019-04-14, 06:17 AM (This post was last modified: 2019-04-17, 05:41 PM by Riddick.)
Cześć,

W tym ogólnym czacie możemy porozmawiać o wszystkim co się dzieje ostatnio na scenie Open.MP czy też SA-MP. 
Po co tu jesteśmy, co się wydarzyło w minionych tygodniach i ogólnie porozmawiać.
[Image: widget.png?style=banner2]
critical
Offline

Burgershot Member
Posts: 4
Threads: 0
Joined: Apr 2019
Reputation: 0
#2
2019-04-14, 06:48 AM
siema co tam
Mr.Reus
Offline

Burgershot Member
Posts: 3
Threads: 0
Joined: Apr 2019
Reputation: 0
#3
2019-04-14, 10:11 AM (This post was last modified: 2019-04-14, 10:11 AM by Mr.Reus.)
siema co tam



szkoda
Zbyss.
Offline

Burgershot Member
Posts: 2
Threads: 0
Joined: Apr 2019
Reputation: 2
Location: Poland
#4
2019-04-14, 10:11 AM (This post was last modified: 2019-04-14, 10:12 AM by Zbyss..)
co tam
Riddick
Offline

Moderator

Posts: 31
Threads: 6
Joined: Apr 2019
Reputation: 5
Location: Poland
#5
2019-04-14, 11:43 AM
Śledzicie temat na forum samp i wiecie co się dzieje?
[Image: widget.png?style=banner2]
Rocky Balboa
Offline

Scripter
Posts: 16
Threads: 0
Joined: Apr 2019
Reputation: 0
Location: Germany
#6
2019-04-14, 07:24 PM
Tak wiemy a ty wiesz ?
Riddick
Offline

Moderator

Posts: 31
Threads: 6
Joined: Apr 2019
Reputation: 5
Location: Poland
#7
2019-04-14, 07:43 PM
Dorwało mnie 4/11 :) banicja dotarła i do mnie.

https://www.burgershot.gg/showthread.php?tid=41

Postarajmy się, żeby z tego tematu utworzono oficjalną sekcję Polish/Polski na stronie głównej. Musimy się trochę bardziej udzielać w tym temacie.
[Image: widget.png?style=banner2]
Rocky Balboa
Offline

Scripter
Posts: 16
Threads: 0
Joined: Apr 2019
Reputation: 0
Location: Germany
#8
2019-04-14, 08:14 PM (This post was last modified: 2019-04-14, 09:00 PM by Rocky Balboa.)
Jest nas narazie tylko 4.

Szkóda że dorwalo i ciebie :/ z jakiego powodu?
Mr.Reus
Offline

Burgershot Member
Posts: 3
Threads: 0
Joined: Apr 2019
Reputation: 0
#9
2019-04-14, 09:05 PM
no tak w sumie to wiem mniej więcej o co chodzi, lecz mógłbyś streścić krótko o co poszło z TommyB i Y_less em?
Riddick
Offline

Moderator

Posts: 31
Threads: 6
Joined: Apr 2019
Reputation: 5
Location: Poland
#10
2019-04-15, 05:35 AM
Na temat banów możecie przeczytać tutaj:
https://www.burgershot.gg/showthread.php?tid=41

---

Dorwało Y_Less'a i Tommy'ego, ale Tommy już jest odbanowany. Oficjalnie chodzi o to, że burgershot.gg jest stroną poświęconą osobnej aplikacji open.mp o której wspominał już Y_Less. Dlatego Y_Less dostał wyjazd z SA-MP'a, twardo bany się posypały dla osób, które były najbardziej zaangażowane w tamtą aplikację np. Kar, Southclaws, BigETI czy iAmir. Wystarczy spojrzeć na liczbę naszych postów, daty dołączenia czy inne statystyki.

Open.mp ma być to platforma, która posiada kompatybilność wsteczną dot. SA-MP. W skrócie: z jednej platformy połączysz się do wielu gier takich jak np. SA-MP i inne gry. Najważniejszy aspekt samej nowej platformy/aplikacji polega na tym, że będą aktualizacje i połączenie wszystkich ludzi w jednym miejscu, a nie wielu. Miałoby to negatywny wpływ na bazę graczy (rozdzielenie wszystkich wszędzie byłoby koszmarem).

Aktualizacje dot. różnych nowych featerów również wchodzą w grę, więc wszystko tylko na plus. Musi się to wszystko jeszcze troszkę ustabilizować.
[Image: widget.png?style=banner2]
Riddick
Offline

Moderator

Posts: 31
Threads: 6
Joined: Apr 2019
Reputation: 5
Location: Poland
#11
2019-04-16, 05:56 AM
Panowie bo tak to się nie wybijemy na stronę główną:) Aktywności trochę!

Zainsteresowani tematem?
https://www.burgershot.gg/showthread.php?tid=32

Mogę też Was zaprosić później na serwer Discord dot. tego gamemode'u
[Image: widget.png?style=banner2]
raydex
Offline

Burgershot Member
Posts: 5
Threads: 0
Joined: Apr 2019
Reputation: 0
#12
2019-04-16, 06:58 AM
Siema, ciekawe co z tym open mp wykminią.
Riddick
Offline

Moderator

Posts: 31
Threads: 6
Joined: Apr 2019
Reputation: 5
Location: Poland
#13
2019-04-16, 07:07 AM
To co pisałem już też na serwerze Discord. Sceptycznie jestem nastawiony co do kompatybilności wstecznej.

Przykład. Jak można mieć dwóch klientów: SA-MP & Open.MP, gdzie SA-MP będzie w swojej wersji tkwił cały czas w 0.3.7, a my będziemy korzystać z klienta Open.MP. Gracze będą mogli dołączać do naszych serwerów, a Open.MP będzie posiadał więcej funkcji niż SA-MP (np. chowanie niektórych części HUD-u). Jak zachowa się wtedy gra u osoby, która połączyła się z serwerem z klienta SA-MP'a nie posiadając takiej możliwości, a tylko Open.MP będzie ją posiadał?

Crash?

Nie wiem jak oni sobie to wyobrażają. Jestem ciekaw, ale minie trochę jeszcze czasu nim cokolwiek się ruszy.
[Image: widget.png?style=banner2]
raydex
Offline

Burgershot Member
Posts: 5
Threads: 0
Joined: Apr 2019
Reputation: 0
#14
2019-04-16, 12:53 PM
No, szkoda, że trzeba będzie pewnie długo poczekać. Coś pisali na discordzie, że w tym roku ale nie wiem czy to legit. Prędzej sie pewnie kalcor obudzi i wyda DLa dwójke.
Rocky Balboa
Offline

Scripter
Posts: 16
Threads: 0
Joined: Apr 2019
Reputation: 0
Location: Germany
#15
2019-04-16, 01:50 PM
Aktywnosc nie ma znaczenia ;) Forum Niemcow zostalo odrazu sekcje .. a mialo tylko 5 postow... gosciu napisal wiadomosc prywatna do Y_LESS i odrazu dostali sekcje.
critical
Offline

Burgershot Member
Posts: 4
Threads: 0
Joined: Apr 2019
Reputation: 0
#16
2019-04-16, 04:09 PM
(2019-04-16, 07:07 AM)Riddick Wrote: To co pisałem już też na serwerze Discord. Sceptycznie jestem nastawiony co do kompatybilności wstecznej.

Przykład. Jak można mieć dwóch klientów: SA-MP & Open.MP, gdzie SA-MP będzie w swojej wersji tkwił cały czas w 0.3.7, a my będziemy korzystać z klienta Open.MP. Gracze będą mogli dołączać do naszych serwerów, a Open.MP będzie posiadał więcej funkcji niż SA-MP (np. chowanie niektórych części HUD-u). Jak zachowa się wtedy gra u osoby, która połączyła się z serwerem z klienta SA-MP'a nie posiadając takiej możliwości, a tylko Open.MP będzie ją posiadał?

Crash?

Nie wiem jak oni sobie to wyobrażają. Jestem ciekaw, ale minie trochę jeszcze czasu nim cokolwiek się ruszy.

Mogą wykorzystać funkcję sprawdzającą wersję klienta. (GetPlayerVersion)
Jeżeli zwrócona wersja nie będzie zawierać np. frazy OpenMP, funkcja nie będzie robić nic i tyle.
Riddick
Offline

Moderator

Posts: 31
Threads: 6
Joined: Apr 2019
Reputation: 5
Location: Poland
#17
2019-04-17, 05:21 AM (This post was last modified: 2019-04-17, 05:22 AM by Riddick.)
(2019-04-16, 04:09 PM)critical Wrote: [...]

Mogą wykorzystać funkcję sprawdzającą wersję klienta. (GetPlayerVersion)
Jeżeli zwrócona wersja nie będzie zawierać np. frazy OpenMP, funkcja nie będzie robić nic i tyle.

To raczej zostawią nam wydaje mi się. No chyba, że zajebiście to rozwiążą internalowo, bez zbędnych dodatkowych 'check'ów' dla nas w kodzie.

P.S
Witamy na głównej.
[Image: widget.png?style=banner2]
nrb
Offline

Burgershot Member
Posts: 1
Threads: 0
Joined: Apr 2019
Reputation: 0
#18
2019-04-17, 09:20 AM
cześć
Ernie
Offline

Burgershot Member
Posts: 1
Threads: 0
Joined: Apr 2019
Reputation: 0
#19
2019-04-17, 02:08 PM
siema polska
Mr.Reus
Offline

Burgershot Member
Posts: 3
Threads: 0
Joined: Apr 2019
Reputation: 0
#20
2019-04-17, 02:38 PM (This post was last modified: 2019-04-17, 02:38 PM by Mr.Reus.)
Mógłbyś określić na jakim etapie tworzenia MP jesteście?
dvx
Offline

Burgershot Member
Posts: 7
Threads: 0
Joined: Apr 2019
Reputation: 0
Location: Poland
#21
2019-04-17, 06:06 PM
No hej, polaczki.
Rocky Balboa
Offline

Scripter
Posts: 16
Threads: 0
Joined: Apr 2019
Reputation: 0
Location: Germany
#22
2019-04-17, 07:34 PM (This post was last modified: 2019-04-17, 07:37 PM by Rocky Balboa.)
Fajnie że  mamy Polskiego moderatora.
xiggi
Offline

Burgershot Member
Posts: 1
Threads: 0
Joined: Apr 2019
Reputation: 0
Location: Poland
#23
2019-04-18, 03:40 PM (This post was last modified: 2019-04-18, 03:41 PM by xiggi.)
Też mnie ciekawi aktualny etap rozwoju OMP.
Natsu
Offline

Burgershot Member
Posts: 3
Threads: 0
Joined: Apr 2019
Reputation: 0
#24
2019-04-18, 03:54 PM
(2019-04-17, 02:38 PM)Mr.Reus Wrote: Mógłbyś określić na jakim etapie tworzenia MP jesteście?

https://www.open.mp/faq?lang=%F0%9F%87%AC%F0%9F%87%A7


Jeżeli chodzi o etap tworzenia to tutaj masz sporo informacji, jak ktoś ma problemy z angielskim to raczej dzisiaj będzie dodana polska wersja z tego co pytałem, bo tłumaczenie już wrzuciłem.
gzxmx94
Offline

Burgershot Member
Posts: 21
Threads: 2
Joined: Apr 2019
Reputation: 1
#25
2019-04-18, 05:26 PM (This post was last modified: 2019-04-19, 11:46 AM by Riddick.)
(2019-04-16, 07:07 AM)Riddick Wrote: Sceptycznie jestem nastawiony co do kompatybilności wstecznej.

Przykład. Jak można mieć dwóch klientów: SA-MP & Open.MP

Nic nie mówili o różnych klientach. Kompatybilność wsteczna jest tylko w serwerze do gamemodów/pluginów/scriptów itp. Oczywiście trochę ambicyjnie napisali i pewnie chodzi o to:

(2019-04-13, 04:01 PM)Y_Less Wrote: We are making this fully backwards-compatible.  You could switch your server over to ours, running the same script, and your players wouldn't even notice.  There are of course plans for new features and improvements over time, but for now the focus is on backwards-compatibility, stability, and bug fixes

(pogrubienie moje)
Pewnie chodzi o to że gracze ściągną klient, wejdą na serwer i będzie wszystko tak jak na SA-MPie (ale o wiele lepiej zrobione). Raczej nie będzie support różnych klientów:

(2019-04-13, 04:01 PM)Y_Less Wrote: There have been forks, but they had two major problems: 1) They used the stolen code, something we don't(...)

Więc nie będą kradzionego kodu używać, jeśli będzie support do oficjalnego klienta SA-MP, nie dadzą rady udowodnić że sami reverse-engineeringowali protokół - I wtedy Kalcor ich zamknie w mgnieniu oka.
Riddick
Offline

Moderator

Posts: 31
Threads: 6
Joined: Apr 2019
Reputation: 5
Location: Poland
#26
2019-04-19, 11:46 AM (This post was last modified: 2019-04-19, 11:49 AM by Riddick.)
(2019-04-18, 05:26 PM)gzxmx94 Wrote:
(2019-04-16, 07:07 AM)Riddick Wrote: Sceptycznie jestem nastawiony co do kompatybilności wstecznej.

Przykład. Jak można mieć dwóch klientów: SA-MP & Open.MP

Nic nie mówili o różnych klientach. Kompatybilność wsteczna jest tylko w serwerze do gamemodów/pluginów/scriptów itp. Oczywiście trochę ambicyjnie napisali i pewnie chodzi o to:

[...]

Nie mogę się zgodzić. Na ten moment powstaje odpowiednik back-end'u serwera SA-MP. Jednak wiem, że osobny klient OMP również powstanie, dzięki któremu będzie można się łączyć do serwerów SA-MP i vice-versa.

Dlatego moje podejście jest inne. Na ten moment, gdyby OMP osiągnął poziom SA-MP w wersji 0.3.DL kompletnie bug-free, stable software, no issues to wtedy można mówić, że mamy odpowiednik SA-MP i ludzie mogą przechodzić bezproblemowo do nas.

(i prawdopodobnie tak się stanie i przez jakiś czas tak będzie, dopóki OpenMP nie zgarnie rzeszy ludzi).

Jeżeli jednak powstanie kolejna wersja klienta np. OpenMP 0.4 (wymyślam), która będzie dodatkowo wspierać nowe funkcje (np. weźmy głupie ukrywanie HUD-u), to będzie to wymagało dodatkowych konfiguracji po stronie klienta (na ten moment można robić to za pomocą *.asi i zmuszać ludzi do instalacji np. Audio Plugin). Co automatycznie łamie zasadę kompatybilności wstecznej. No chyba, że Kalcor udostępni identyczną funkcję u siebie i znów jesteśmy na tym samym poziomie; nie oszukując się, wiemy dobrze, że na 98% Kalcor nie planuje żadnych aktualizacji, ale z tym to nigdy nie wiadomo.

Dlatego w pewnym momencie OpenMP będzie musiał oddzielić grubą kreską historię SA-MP i kontynuować pracę we własnym zakresie i dorzucać aktualizacje, których nie było w "konkurencyjnym" MP od lat. A to się wydarzy prędzej czy później, póki co na pewno rozchodzi się o społeczność, aby jak najwięcej ludzi znalazło się tutaj. Zakładam, że rok czy półtora i jakiś klient OMP się pojawi z nowymi funkcjami. Póki co tylko przygotowania trwają do server-release only.
[Image: widget.png?style=banner2]
gzxmx94
Offline

Burgershot Member
Posts: 21
Threads: 2
Joined: Apr 2019
Reputation: 1
#27
2019-04-19, 01:30 PM (This post was last modified: 2019-04-19, 01:30 PM by gzxmx94.)
(2019-04-19, 11:46 AM)Riddick Wrote: Nie mogę się zgodzić. Na ten moment powstaje odpowiednik back-end'u serwera SA-MP. Jednak wiem, że osobny klient OMP również powstanie, dzięki któremu będzie można się łączyć do serwerów SA-MP i vice-versa.
https://www.open.mp/faq a no zgadza się, myślałem że będzie to osobny mod całkiem izolowany od SA-MPa (jedynie kompatybilność scriptów/pluginów).


Oby im się udało i Kalcor im tyłka nie skopał w sądzie za "kradzież" kodu sieciowego. Będą obsługiwać oficjalny klient SA-MPa to życzę im powodzenia w udowodnieniu (w sądzie) że nie ukradli ani nie używali kradzionego/nielegalnie uzyskanego kodu obsługującego funkcje sieciowe.
Simeone
Offline

Burgershot Member
Posts: 3
Threads: 0
Joined: Sep 2019
Reputation: 0
Location: Poland, Walbrzych
#28
2019-09-03, 01:48 PM (This post was last modified: 2019-09-03, 01:48 PM by Simeone.)
Jakiś zastój jest obecnie czy coś? Ma ktoś jakieś nowe informacje, ciekawe linki etc? --> Odnośnie open.mp
[Image: BjXc24Z.gif]
Simeone - contact only on discord 
Riddick
Offline

Moderator

Posts: 31
Threads: 6
Joined: Apr 2019
Reputation: 5
Location: Poland
#29
2020-04-15, 08:35 AM
Z moich prywatnych rozmów z Y_ i Amir'em mogę powiedzieć tylko, że wszystko idzie do przodu. Wczoraj mieliśmy post od Y_Less'a który wspomina o nowym API.

https://www.burgershot.gg/showthread.php?tid=1036

Także posuwamy się do przodu względem bazowej wersji serwera, a co do wersji klienta - mogę sprzedać informację, że tutaj póki co pusto:) Kod źródłowy paczki serwerowej podoba mi się jak jest napisany, samo API też jest przemyślane, a nie napisane "z dupy" jak to robione było przez Kye.

Jakieś wnioski, podejście do nowego API? Jakie jest wasze zdanie?
[Image: widget.png?style=banner2]
Hype Away

Burgershot Member
Posts: 19
Threads: 4
Joined: May 2019
Reputation: 0
Location: Grove street, home.
#30
2020-04-24, 04:20 PM
Są ambitne projekty na scenie SA:MP którym się przyda parę nowych funkcji a nie mogą bo SA:MP po prostu nie pozwala, albo trzeba bardzo mocno się męczyć.
Jak chodzi o scenę RolePlay, z ostatnich miesięcy był chyba rekord pseudo-serwerów na bazie skryptu ms-rp jaki kiedykolwiek istniał.
ngsWizzy
Offline

Burgershot Member
Posts: 1
Threads: 0
Joined: May 2020
Reputation: 0
#31
2020-05-26, 02:27 PM
siemano
Hype Away

Burgershot Member
Posts: 19
Threads: 4
Joined: May 2019
Reputation: 0
Location: Grove street, home.
#32
2020-07-16, 07:30 AM
eluwina, każdy dzień się tutaj tak zaczyna
MySQLv12
Offline

Burgershot Member
Posts: 2
Threads: 1
Joined: Dec 2020
Reputation: 0
Location: Poland
#33
2020-12-27, 04:44 PM
Kiełba Bimber i Pierogi.
Radziu
Offline

Burgershot Member
Posts: 1
Threads: 0
Joined: Feb 2021
Reputation: 0
#34
2021-02-08, 06:01 PM
Witam serdecznie :)
AbyssMorgan
Offline

Burgershot Member
Posts: 63
Threads: 25
Joined: Apr 2021
Reputation: 8
Location: Poland
#35
2021-05-01, 10:34 AM
Siema cebulaki :)
« Next Oldest | Next Newest »



  • View a Printable Version
  • Subscribe to this thread
Forum Jump:

© Burgershot - Powered by our Community and MyBB Original Theme by Emerald

Linear Mode
Threaded Mode